איראן השתלטה על ספינה ישראלית | חדשות השבת

אתר קול חי No Comments on איראן השתלטה על ספינה ישראלית | חדשות השבת

סיכום חדשות השבת: נמצאה גופתו של הנער בנימין אחימאיר הי"ד בן ה-14 שנרצח בידי ערבים בזמן שרעה את עדרו. פצוע קשה מירי לחניתה. איראן לכדה ספינה בבעלות ישראלית למחצה

צילום: דובר צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיכום חדשות השבת: נמצאה גופתו של הנער בנימין אחימאיר הי"ד בן ה-14 שנרצח בידי ערבים בזמן שרעה את עדרו. פצוע קשה מירי לחניתה. איראן לכדה ספינה בבעלות ישראלית למחצה.

בליל שבת – כ-40 שיגורים במטח לצפון. לא דווח על נפגעים או נזק. דובר צה״ל: השיגורים לצפון – משטח לבנון. הרוב יורטו.

במהלך החיפושים אחר בנימין אחימאיר הי"ד – 3 מוקדי הצתות נוספים אמש באזור בנימין: בכפר תורמוסעיא, כ-20 מתיישבים הציתו רכבים פלסטיניים. בעמק שילה דרומית לעמיחי, כ-100 מתיישבים הציתו רכבים פלסטיניים. סמוך למאחז עדי עד, כ-40 מתיישבים הציתו רכבים פלסטיניים. בכל האירועים לא דווח על נפגעים. סה״כ עשרות רכבים פלסטיניים שהוצתו. לא דווח על עצורים.

הנשיא ביידן אמש: ״המסר שלי לאיראן – DONT. אנחנו מחויבים לביטחון ישראל, איראן לא תצליח. אני לא רוצה למסור מידע מסווג אבל מעריך שאיראן תתקוף את ישראל בקרוב״.

אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה בשדרות. 3 רקטות שוגרו מהרצועה ויורטו. אחד משברי היירוט נפל על בית בשדרות, אין נפגעים. ברצועת עזה: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו שלושה משגרים, בהם היו כ-20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז האר.

פרטים נוספים על רצח הנער בנימין אחימאיר הי"ד: גופתו של הנער אותרה באמצעות רחפן של יחידת האיסוף 636 באזור החווה שממנה יצא לרעות את הצאן. מתחקור ראשוני – נראה שהנער נרצח כבר אתמול בשעות הבוקר-צהריים, לא בירי אלא באמצעים אחרים. באותו אזור שבו אותרה הגופה נמצאו גם חפצים אישיים של הנער. כוחות הביטחון פתחו במהלך חקירתי נרחב כדי לשים את היד על המחבלים. במקביל, בצה״ל נערכים להתפרעויות והפרות סדר נרחבות של פלסטינים ושל יהודים בכל רחבי יהודה ושומרון בעקבות רצח הנער. מפקד אוגדת איו״ש, תא״ל יקי דולף, קיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות, פורסים כוחות ביישובים ובצמתים המרכזיים כדי להימנע מאירועי הסלמה בשטח.
במקביל, מפקד האוגדה שוחח עם ראשי מועצות וגורמי הנהגה באזור, במטרה לרסן כוונות לפעולות נקם על רצח הנער. במערכת הביטחון פועלים להרגיע את השטח ואומרים: ״כל פעולה של יהודים בשטח ובצירים מסיטה כוחות וקשב מהמצוד אחר המחבלים״.

ראש הממשלה נתניהו: ״הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הי״ד הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. כוחות צה״ל ושב״כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל. צה״ל, שב״כ ומשטרת ישראל מחוז ש״י מבצעים פעילות מבצעית ומודיעינית עצימה בכל המרחב ובכפרים הפלסטינים. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

שר הביטחון גלנט לאחר העימותים בין יהודים לפלסטינים בבנימין: ״פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם – אסור לקחת את החוק לידיים״.

צה"ל: שני כטב״מי נפץ חצו הצהריים משטח לבנון לעבר ישראל והתפוצצו במרחב חניתה. כוחות צה״ל תקפו בירי ארטילרי בדרום לבנון. כתוצאה מכך, חייל צה"ל במילואים, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ נפצע באורח קשה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

עוד פרטים: בזירת הרצח של בנימין אחימאיר הי"ד אותרו סכין ואבן מגואלת בדם. ההערכה במערכת הביטחון היא שלפני שנרצח, בנימין נאבק במחבל או במחבלים.

בפעם השלישית בשבוע האחרון: שר הביטחון גלנט שוחח בטלפון עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, על ההיערכות למתקפה איראנית.

לשכת ראש הממשלה: בניגוד לפרסומים, המכשול היחיד להשגת שחרור החטופים הוא החמאס ולא שום גורם בצד הישראלי. בין היתר החמאס דורש את סיום המלחמה ונסיגה מוחלטת של צה״ל מרצועת עזה. הקבינט וגורמי הביטחון מאוחדים בהתנגדותם לדרישות מופרכות אלה. חרף המנדט הרחב שצוות המו״מ קיבל מראש הממשלה והקבינט, החמאס עד היום סירב לכל עסקה ולכל הצעת פשרה. ההנחיות של הדרג המדיני ניתנו תוך התייעצות עם צוות המו״מ במטרה להשיג את שחרור חטופינו ולשמור על ביטחון ישראל, ללא שום שיקול זר.



0 תגובות